OPTIMERING AV NYCKELSIDOR, SEO OCH CRO

Albumedix®

Öka synlighet och trafik

Albumedix är dedikerat till att skapa bioläkemedel för personer med allvarliga sjukdomar. Albumedix produkter och teknologier av läkemedelsföretag över hela världen.

Albumedix vände sig till Novicell för att de ville öka sin synlighet online samt sin webbplatstrafik. De ville också förstå sina webbplatsbesökare bättre för att få fler konverteringar, främst på deras formulär för att beställa samples .

Samarbetet omfattade:

Sökmotoroptimering (SEO)

Omdesign av nyckelsidor

Konverteringsoptimering (CRO)

SEO hjälpte trafiken att explodera

Albumedix stod inför en utmaning med låg organisk trafik på viktiga sökord på grund av dålig ranking i sökmotorerna.

De var angelägna om att öka synlighet online, webbplatstrafik, leads från formulär, beställning av samples och produktförfrågningar. Baserat på data och insikter från den nuvarande verksamheten och potentialen på marknaden bestämde vi oss för att fokusera på sökmotoroptimering (SEO).

SEO-satsningen omfattar optimering av kategorisidor, produkter, teknisk SEO och länkbyggande. Hittills har ett nära SEO-samarbete lett till utmärkta resultat.

 

405%

ökad synlighet och visningar i sökmotorer

83%

fler klick från användare i sökmotorer

52%

ökning av totala konverteringar

Novicells lösning

Sökordsanalys av befintligt innehåll

 

 

Teknisk utvärdering och prioritering av arbetsuppgifter

Roadmap, spårning och olika SEO-verktyg

 

 

Optimera aktuellt innehåll

Tekniska korrigeringar

 

 

Öka inkommande länkar

Interaktiv albumin-sida

Novicell tog över underhållet av deras Umbraco-webbplats. Vi tittade på nyckelsidor och fokuserade på att göra albuminsidan bättre, mer interaktiv och attraktiv för besökare, tillsammans med att optimera formulär på hela webbplatsen.

Ett av tilläggen till sidan var interaktiva element. Att hålla muspekaren över cirklarna med en markör visar olika tekniska specifikationer för albumin.

 

Innan

Efter

CRO: Förslag på förbättringar

Ett av huvudmålen var att uppmuntra fler att fylla i kontaktformuläret och göra det lättare för människor att navigera, hitta information och komma i kontakt med Albumedix. Novicell genomförde en revision för att analysera hur besökare navigerar på sidan och för att etablera det bästa användarflödet för framgångsrika konverteringar.

Utifrån revisionen kom Novicell med förslag på förbättringar på sajten. Några av förslagen inkluderade tydligare webbplatsnavigering, förbättrad trovärdighet med sociala bevis och prioritering av produkter som användarna vill ha.

En mätplan upprättades för att spåra konverteringar, lära sig om användarbeteende och förbättra webbplatsen baserat på de lärdomar som ges.

Vi är mycket nöjda med samarbetet med Novicell. Vi ville ha en webbplats som leder till konverteringar. De uppfyllde och överträffade våra förväntningar när det gäller redesign, SEO och konvertering. De är också ett bra team att arbeta med, och de förbättringar som gjorts har redan börjat visa fantastiska resultat. Vi är särskilt nöjda med den över 50 %-iga ökningen av konverteringar.

Poula Maltha Krogh, direktör för marknadsutveckling och kommunikation, Albumedix®

 

Kontinuerligt samarbete

Under 2020 har Novicell skapat en innehållskarta som kommer att fokusera på vilket innehåll Albumedix behöver producera för att locka en större publik och synas högre upp på sökmotorernas resultatsidor. Innehållskartan kommer också att hjälpa till med att skapa ytterligare innehåll och låta Albumedix svara på fler av de frågor som deras målgrupp kan ha.

Vill du veta mer om lösningen?

Jag hjälper dig gärna