uCommerce butik
Onlinebutik integrerad med Post Danmark.
Konverteringsgraden dubblades på mobilen
När den danska modebutiken och kundklubben Designers & Friends behövde komplettera kundklubbens utbud med fler nya säsongsprodukter för olika kön och åldersgrupper behövdes stora justeringar: Det krävdes en helt ny arkitektur, en som skulle säkerställa att utbudet av extra reducerade säsongsprodukter blev en permanent del av webblösningen.
Tillsammans byggde Novicell och Designers & Friends en ny webbsida med snygg design och en ny konverteringsoptimerad webbshop. Novicell byggde den nya webbplatsen som en Umbraco-webblösning med en integrerad uCommerce-butik.
Valet av plattform föll på den flexibla lösningen med öppen källkod, vilket gjorde det möjligt för Designers & Friends att göra majoriteten av ändringarna på sajten. Det var också viktigt att den nya butikslösningen skulle vara skalbar och innehålla olika språkversioner, så att företaget långsiktigt kunde lansera internationellt.
Funktioner i den nya webblösningen inkluderar:
Samarbetet runt digital marknadsföring inleddes tre månader innan den nya webben lanserades. Att analysera trafikdata och användarbeteende var nyckeln till att strukturera sajtens innehåll och utveckla nya funktioner baserade på data. Det är också en metod som Novicell rekommenderar till alla sina kunder.
Samarbetet mellan Novicell och Designers & Friends resulterade i lanseringen av en responsiv webbplats, användarvänlig webbshop och ett antal marknadsföringsinitiativ på nätet.
Flexibel webbplats med utmärkta sök- och filtreringsalternativ och snabb laddningstid.
Onlinebutik integrerad med Post Danmark.
SEO, konverteringsoptimering, e-postmarknadsföring och onlinekampanjer.
Utöver själva utvecklingsuppdraget har Designers & Friends ett permanent avtal med Novicells onlinemarknadsavdelning för att öka trafiken till sajten, locka nya medlemmar till kundklubben och generera mer omsättning.
Detta inkluderar e-postmarknadsföring innehåll och utskicksfrekvens testas regelbundet.
Google Ads sökannonser, remarketing- och displaykampanjer som säkerställer inflödet av nya medlemmar och ökad försäljning.
Detta stöds av marknadsföring på sociala medier, inklusive Facebook-inlägg och annonser. Sist men inte minst arbetar företagen tillsammans med löpande sökmotoroptimering och konverteringsoptimering av hemsida och butik för att säkerställa synlighet och försäljning.