EN VÄL FÖRTJÄNT DOS AV LUGN FRÅN DEN UPPTAGNA VARDAGEN

Fjordgaarden

(Om) branding av Fjordgaardens spa

Nära Nordsjöns vågor, mitt i natursköna landskap ligger Fjordgaarden, som erbjuder massor av atmosfär och en unik hotell- och spaupplevelse några minuters promenad från Ringkøbing fjord.

Men hur gör man det tydligt för tusentals potentiella spagäster?

Ja, hur går man från att vara ett familjehotell och barnpool till att positionera sig som ett exklusivt spa med höga ambitioner? Som kreativ och digital partner har vi hjälpt till att ta fram receptet för detta – från kommunikationsplatt till kampanjledning.

Så här säger kunden om samarbetet

Lugn, djupt lugn eller lugn för två – kan du känna det?

Vi har lagt hela vår själ på att skapa ett spakoncept – ett koncept som slår rakt in i vårt växande behov av att "dra ut kontakten" och omge oss med element som bidrar till sinnesro i en hektisk vardag.

Och när du köper en vistelse på Fjordgaardens spa (eftersom du förtjänar det) köper du mycket mer än en platt produkt eller ett enkelt hotellboende. Du köper känslan av lugn. Frid från vardagen, frid för dig och din utvalda spakompis.

Novicell förberedde vår nya strategi när vi var tvungna att ändra varumärket Fjordgaarden.

Vi har upplevt att Novicell varit otroligt lyhörda kring våra tankar och att de levererade en professionell insats som passade oss och vårt varumärke perfekt.

Vi använder Novicell som en strategisk partner eftersom vi vill ha erfarna och professionella kompetenser i alla "positioner", så vi kan känna oss trygga och lugna. Och vi kan utan tvivel ge våra bästa rekommendationer till Novicell.

Brian Madsen, direktör, Fjordgaarden

Från mål till riktad kommunikation

Med utgångspunkt från spa-upplevelsen, har vi lagt byggstenar för att förmedla det genom att definiera och utveckla ett nära samarbete med FjordGaarden:

Mål och målgrupper

Varumärke, koncept och kärnberättelse

Visuell identitet och designmanual

Digital kampanjplan

… Och med den utgångspunkten hanterar vi nu de digitala kampanjerna som kommer att hjälpa Fjordgaardens spa med ett generera besökare till en av Danmarks bredaste spapaletter. Även om lugn i spa-form faktiskt nästan säljer sig själv.

Onlineaffärer kan också vara offline

Visst, en noggrant genomtänkt strategi på nätet är avgörande. Men om du tappar den på ”golvet”, så kommer inte varumärkesupplevelsen att hålla ihop.

Behöver du finna ro i arbetet med din kommunikation?

 Låt oss hitta på något tillsammans.