NU KÖR OPEL.DK OCH OPEL.SE MED TURBO

Opel Interdan bil

Opel kan nu enkelt lansera kampanjer till fler än 100 återförsäljare i Danmark och Sverige

Interdan Car är en privatägd bilimportör i Skandinavien med huvudkontor i Köpenhamn. De importerar och säljer Peugeot, Citroën, DS, Opel och Mitsubishi i Danmark och Sverige och ansvarar för ett nätverk av cirka 300 återförsäljare. Nyligen tog Interdan Car över importen av Opel till Danmark och Sverige och därmed rättigheterna och ansvaret för opel.dk och opel.se.

När Interdan Car inte kunde köra kampanjer i det tempo deras nya affärsmodell krävde, valde de att gå över till en ny och mer dynamisk plattform, där de kunde uppnå en högre flexibilitet i kampanjgenomförandet.

Valet blev Umbraco, där Novicell utvecklat en lösning som kan styra innehållet på många undersajter och där redaktörer snabbt och enkelt kan göra innehåll i mallar. Det var också viktigt för Interdan Car att få igång sin hemsida snabbt efter att ha tagit över importen av Opel.

Lösningen består av

Umbraco 

Opel.dk, Opel.se och alla återförsäljarsajter är byggda i Umbraco

 

.

Försäljningsnätverk

Interdan Car kan skicka ut innehåll till mer än 100 Opel-återförsäljare i Sverige och Danmark. Till exempel när de kör kampanjer

Umbraco Cloud

Den kompletta lösningen ligger i Umbraco Cloud

Hela processen har varit snabb och effektiv och det var väldigt viktigt för oss. Designkraven gavs från Opel, men resten byggdes från grunden, inklusive allt innehåll. Våra sajter var live 3,5 månader efter att samarbetet med Novicell startade. Nu har vi exakt den lösningen som vi önskade för att köra kampanjer på våra återförsäljares sajter.

Jacob Zeeberg, Affärsutvecklare, Interdan Bil A/S

 

 

 

Innehåll tillgängligt för mer än 100 återförsäljare

Interdan Car gör sajter tillgängliga för alla Opel-återförsäljare i Danmark och Sverige. Innehållet på sajterna hanteras centralt så det kan skickas ut till alla återförsäljare, till en specifik återförsäljare eller bara en plats (en återförsäljare kan ha platser i flera städer).

Det är inte nödvändigtvis samma innehåll som skjuts ut till alla platser heller. Det kan vara så att en av platserna har verkstadsanläggningar och andra inte – trots att samma återförsäljare äger dem.

Kontrollen av innehållet på flera nivåer ger enhetlighet i uttrycket, men också en flexibilitet som speglar de faciliteter och kampanjer som varje enskild Opel-återförsäljare vill ha.

Detta är också användbart för Opel-återförsäljare som vill ha specifikt lokalt innehåll (till exempel nyheter om ett öppet hus-evenemang). Detta är möjligt eftersom återförsäljarna kan redigera en delmängd av innehållet genom Umbraco.

En bra redaktörsupplevelse

Redaktörsfunktionerna är enkla att bygga och ger redaktören en bra överblick över webbplatsstrukturen med några enkla val.

Redaktörens möjligheter är begränsade till specifika åtgärder vilket gör att sajterna, kan struktureras och redigeras på ett enhetligt sätt. För att kontrollera detta använder de så kallat Stacked Content eller Nested Content.

 

Vill du veta mer om lösningen för Opel Interdan?