E-HANDELSPLATTFORM MED KUNDEN I FOKUS

PLUS

Skalbar webbplats stödjer säljprocessen med ny design och bättre UX

Besöker du ett byggvaruhus känner du säkert till produkterna från PLUS. PLUS är en av landets ledande leverantörer av staket, grindar, gungställningar, trädgårdsmöbler – faktiskt allt för uteplatser, som säljs genom danska byggvaruhus och stora butikskedjor samt webshops.

2018 gick PLUS live med en ny digital plattform. Organisationen skulle gå bort från kommunikation inifrån och ut och tekniska produktspecifikationer på sin hemsida och i stället fokusera på kundernas behov.

Med den nya lösningen har PLUS därför fått en betydande designuppgradering – inklusive en ny inspirationsdel – med fokus på UX och varumärke. Plattformen är skalbar i förhållande till språk och produktnummer och kategorier, så den matchar de ambitiösa digitala ambitionerna hos PLUS.

Hastigheten är på topp

Laddningstiden är på topp – även med fantastiska bilder och otaliga produkter. Google PageSpeed ger förstasidan fina 95/100.

Dynamicweb

Dynamicweb var den självklara plattformen för PLUS vad gäller integrerat PIM-system och användarvänlig backend.

Navision

Lösningen är integrerad med affärssystemet Navision, som håller koll på de många olika produktdata.

PIM-systemet är populärt internt och externt

Dynamicwebs PIM-databas håller reda på produktdata och foton. Systemet är användarvänligt och underlättar de interna arbetsflödena, eftersom redaktören till exempel snabbt får en överblick över alla produkter och kan uppdatera dem. Vilka produktgrupper behöver bytas ut? Var saknas bilder eller SEO-beskrivningar?

PIM databasen har också fått beröm av återförsäljare eftersom de genom att logga in enkelt kan hitta produktbeskrivningar, priser och olika bildformat för sina externa kampanjer.

Se mer om Dynamicwebs PIM

Kunden väljer rätt med inköpslistan

Den nya hemsidan stödjer i större utsträckning konsumentens köpprocess online. Där PLUS tidigare förlitade sig på återförsäljarnas marknadsföring har de nu ett eget digitalt 'showcase' där de kan presentera sina produkter optimalt.

Produkterna och flödet fungerar som en webbshop, men är i själva verket en inköpslista som ska användas hos den lokala återförsäljaren. På så sätt kommer kunden ihåg alla enheter i en PLUS-lösning - t ex för en större stängselmodul - och köper in hela PLUS-lösningen i rätt kombination och bästa kvalitet.

Självklart föreslår inköpslistan även andra relaterade produkter längs vägen.

Ny design och fler språk

Den nya och mer visuellt inriktade hemsidan är fylld med fantastiska inspirationsbilder som ger slutanvändaren nya idéer för projekt i trädgården eller på balkongen. Den lätta och luftiga visuella stilen fångar stämningen utanför.

Inledningsvis finns hemsidan i en dansk och en tysk version, kompletterad med norska och svenska landningssidor. Men lösningen kan skalas efter behov.

Novicell har lyft vår plattform och gett värdefull strategisk sparring för hela vår digitala setup. Vi kände oss i trygga händer redan från början och är fortfarande nöjda med samarbetet.

Lars Højsgaard, direktör på PLUS

Filter och inspirerande innehållssektion

Användare undersöker flitigt de nya möjligheterna med produktfiltrering. De kan sortera efter storlekar, material, färger och serier – eller utforska teman som "lek i trädgården" eller "underhåll ditt staket".

Filter och produktkategorier kan monteras och utökas efter behov.

Prova filtrering på PLUS

Vill du veta mer om lösningen till PLUS?

Kontakta mig om du vill höra mer om PLUS och deras digitala aktiviteter och resultat.