Danmarks nya elektronikjätte online och offline

POWER

Kraftfull onlinebutik skapad i Umbraco, byggd för framgång på en mycket konkurrensutsatt marknad

Elektronik till de bästa priserna

Ett av sätten POWER kan vara konkurrenskraftiga är genom att jämföra priser med ett antal onlinekonkurrenter flera gånger om dagen. Det gör att POWER effektivt kan anpassa prissättningen av hela sitt produktsortiment med elektroniska prislappar. Därmed kan POWER alltid ge kunderna det bästa priset, oavsett om det är i ett POWERHOUSE eller på power.dk.

Förutom en extra snabb upphämtningstjänst, som inkluderar en Click&Collect-tjänst från ditt närmaste POWERHOUSE inom bara två timmar efter beställning, och integration med SAP, så ger POWER även utmärkt kundservice och håller konkurrenskraftiga priser över alla kanaler.

 

Vi strävar efter att ge våra kunder den bästa köpupplevelsen. Vi vill också kunna agera och reagera snabbt en ständigt föränderlig marknad. Vi är nöjda med lösningen som Novicell har skapat.

Kenneth Nellebjerg, Multichannel Manager på POWER

Superstabil onlineshop

Power.dk onlinebutik är skräddarsydd för att hantera ett stort antal samtidiga användare och för att leverera sökresultat omedelbart som användaren skriver i sökfältet.

Elastic search och snabb prestanda är avgörande när kunderna enkelt och snabbt vill hitta en viss produkt i POWERs omfattande produktsortiment. Alla varor listas efter produkttyp, kategori och varumärke, för optimal filtrering och de mest exakta sökresultaten.

Dess centrala roll innebär att sökfältet nästan har ersatt menyn högst upp på webbplatsen så att dina ögon automatiskt dras till området. Även rullgardinsmenyn har fått en appinspirerad design – för att göra de många olika produkterna mer tydliga, men också för att skapa det bästa ramverket för att optimera nätbutiken för mobiler. Under uppbyggnaden av POWERs onlinebutik låg fokus också på prestandaoptimering, snabbhet och utmärkt användarupplevelse, alla viktiga faktorer för att driva försäljning online.

Besök power.dk onlineshop

Strategisk lösning

Onlinelösningen byggdes för att stödja målet att vara konkurrenskraftig i pris och service.

Stabil Umbraco-plattform

Umbraco-plattformen är skräddarsydd för att hantera ett brett produktsortiment och höga användarvolymer på samma gång.

Kraftfull onlineshop

Onlinebutik med intelligent produktfiltrering och snabb prestanda ger regelbundna och korrekta sökningar.

Väl genomtänkt onlinekoncept

Som den nya aktören inom elektronik- och vitvaruförsäljning är POWERs strategiska fokus att säkerställa lägre priser på marknaden, samt 'knowhow' av allt inom sitt område och inte minst exceptionell kundservice i alla kanaler.

Novicells primära fokus har varit att stödja denna affärsstrategi samtidigt som man bygger POWERs onlineplattform. Det innebar en webblösning som minimerade antalet manuella processer, vilket gjorde POWER kan reagera snabbt och stödja kundens köpflöde. Till exempel kan POWER enkelt och snabbt skapa nytt webbinnehåll för nya produkter eller kampanjerbjudanden.

Det gäller även POWERMAGASINET – en bloggsektion där POWER håller dig uppdaterad med nyheter och information om elektronik och vitvaror. Denna flexibilitet gör det möjligt för POWER att förbli konkurrenskraftiga, vilket stödjer verksamhetens övergripande mål.

Resultaten

På invigningsdagen av landets första POWERHOUSE genererade POWER jämn ström av trafik och en fin omsättning, både i den nya butiken och på webbshoppen.

2,800,000+

£ omsättning i butik

36,000+

£ i onlinebutiken

854,588+

besök på power.dk

17:e augusti 2015

Årets nya e-handelslösning

Varje år delar den danska branschorganisationen FDIH ut priser och vann POWER priset för årets bästa nya E-handelslösning.

Juryns motivering: "POWER har skapat en stark position på en mogen marknad under en kort tid. Resultaten de har genererat är imponerande - och det verkar som om de bara har börjat. Personerna bakom POWER har många års branschkunskap men har valt ett tillvägagångssätt där de tänker online först - till skillnad från resten av branschen. De har tänkt på omnikanal från början, och har aggressiva expansionsplaner både nationellt och internationellt. POWER har haft betydande stöd från investorer, men de har använt pengarna väl när du tittar på resultaten på deras sida, och i deras jakt på omnikanal-disciplinen.

Ta vara på dina digitala möjligheter

Kontakta mig om du vill veta mer om Novicell