
FÖRBÄTTRA UX-DESIGN OCH OPTIMERA VARUMÄRKESKOMMUNIKATION ONLINE
Revlon
Utmaningen
Eftersom Revlon märkte att den nuvarande Revlon Professional-webbplatsen inte kunde förmedla denna vision om innovation och spänning, kontaktade Revlon Novicell med målet att stärka deras varumärke online och förbättra resultatet i marknadsförings- och försäljningskampanjer. Revlon hade som mål att skapa ett onlineinnehållsnav som skulle visa upp alla visuella tillgångar och marknadsföringsmaterial för varumärket.
Novicells lösning
Revlon förstod att kommunikationen av deras varumärke online var det enskilt viktigaste elementet för deras verksamhet. Eftersom deras nuvarande lösning inte kunde leverera hela företagets vision, tillhandahöll Novicell en fullständig redesign av alla varumärkets visuella tillgångar för att underlätta deras varumärkeskommunikation.
Revlons dåvarande webbdesign var inte skalbar för storleken på deras kampanjer, och den var inte heller kompatibel med Revlons sociala interaktioner. Detta ledde till att Novicell omstrukturerade Revlon Professional-webbplatsen till en plattform som levererar både försäljnings- och marknadsföringsresultat genom visuell redesign.
Novicell skapade ett onlineinnehållsnav som innehöll alla kreativa tillgångar vilket gav Revlon Professional flexibiliteten att hantera och visa upp sitt marknadsföringsinnehåll på ett skalbart sätt.
Genom allt detta bibehöll Novicell ett i sig användarfokuserat tillvägagångssätt och koncentrerade sig på UX-designprocesser för att skapa en responsiv webbplats som fungerar på alla enheter och på flera språk.
Samarbetets höjdpunkter:
Varumärkesinnovation och kommunikation
Omdesign av visuella tillgångar för varumärket
Maximerande av användbarheten genom användarupplevelse
Strategiskt tänkande med kunden först
Med tanke på skönhetsindustrins natur, där high-fashion-bilder och visuellt berättande är av stor vikt, producerade Novicell visualiseringar av designen i ett tidigt skede. Ett av Revlons största krav var att skapa en påtaglig visuell lösning som kunde upplevas tidigt i projektet. Genom att anpassa sig till branschens behov kunde Novicell tillhandahålla en visuellt specifik designlösning skräddarsydd efter kundens uppfattning och i slutändan snabba upp godkännandeprocessen.
Resultatet
Efter månader av hårt arbete och ansträngning av våra IT- och UX/UI-team har vi äntligen lanserat den nya Revlon Professional-webbplatsen. Webbplatsen projicerar essensen av varumärket som en ikon inom skönhets- och kosmetikindustrin som specialiserat sig på hudvård, doft och hår.
Vill du förbättra din digitala verksamhet?
Hör av dig till mig så kan vi prata vidare.
