EN NY UMBRACO-PLATTFORM FÖR INTERNATIONELL TILLVÄXT

Sinclair Pharma

 

Sinclair Pharma är ett läkemedelsföretag som producerar estetiska produkter med inriktning på kliniska behandlingar med hög kvalitet, längre varaktighet och som ger ett naturligt utseende. Det är ett globalt företag som verkar i Europa, Mellanöstern, Asien och hela vägen till Nordamerika och Brasilien.

Sinclair Pharma letade efter en partner som kunde hjälpa till att hantera deras onlinenärvaro; både företagswebbplatsen, varumärkesproduktsajter och konsumentsajter. Lösningen behövde rullas ut snabbt och effektivt till nya länder och på flera språk.

Utmaningar & Lösningar

 

Efter den inledande scopingworkshopen med Sinclair Pharmas globala marknadsföringsteam och deras spanska team stod det klart att Sinclair Pharma behövde en lösning som kunde öka medvetenheten och intresset för behandlingar, samtidigt som de förklarade hur behandlingarna fungerar. För att uppnå enkel upplevelse för slutanvändaren som skall redigera innehållet föreslog Novicell Umbraco, med Novicells Umbraco Premiumlösning.

Resan

För Sinclair Pharma var det centralt att skapa medvetenhet och bygga förtroende kring sina behandlingar, hjälpa konsumenten att välja rätt behandling för dem och göra det möjligt att hitta närmaste klinik för att få behandlingen gjord.

 

Hantera flera webbplatser i samma CMS

Med både en företagswebbplats, ett brett utbud av varumärkesprodukter och konsumentsajter stod det klart för Sinclair Pharma att de behövde ett enkelt CMS som kunde hantera flera webbplatser. För att lösa detta problem valde Sinclair Pharma Umbraco med Novicell Umbraco Premium.

Tillsynskrav

Som ett verkligt globalt företag inom läkemedelsindustrin, med olika lagar, regler och förordningar i varje land, var det viktigt för Sinclair Pharma att ha ett CMS som kunde hantera både lokala krav på tillsyn och mångsidigt innehåll. Novicell Umbraco Premium stöder detta och hjälper Sinclair Pharma att följa lagarna i olika länder. 

Lösning

Flera typer av webbplatser

Under workshopen identifierade vi behovet av flera typer av webbplatser, informativa (ej varumärke), varumärkefokuserade och företaget Sinclair Pharma. Varje typ av webbplats behövde ett annat utseende och känsla eftersom både målgruppen och målen var olika.

De informativa webbplatserna har en magasinsstil. De syftar till att skapa medvetenhet om olika typer av behandlingar och upplevelsen av var och en.

De varumärkesfokuserade webbplatserna syftar till att utbilda och förklara hur ett specifikt varumärke eller en specifik behandling fungerar. De använder riktiga användare som visar deras historia och förvandling.

Slutligen berättar företagssidan Sinclair Pharmas historia och introducerar användaren för de olika produkterna och behandlingarna de erbjuder.

Hur vi hjälpte till att öka trafiken till olika webbplatser​

Sinclair Pharma ville att Novicell skulle hjälpa dem att öka trafiken och engagemanget till en av deras webbplatser med hjälp av vår SEO-tjänst. De har en portfölj med webbplatser som vi nu hjälper dem med, men den vi började med hade några tekniska problem. Genom att lösa problemen och göra on-page-optimering lyckades vi uppnå några riktigt bra resultat från år till år.

Några av aktiviteterna vi genomförde inkluderade att fixa trasiga länka, uppdatera länkar som omdirigerade, ta bort ”tunt” innehåll samt göra vissa optimeringar på sidan inklusive justering av metadata. Tillsammans bidrog allt detta till det förbättrade resultatet.

Nyckelfunktioner

Roll out new website in days, not months

 

Ett viktigt krav för Sinclair Pharmas Global Marketing Team var att det behövde vara enkelt att rulla ut nya sajter i olika länder. I nära samarbete med det globala marknadsföringsteamet och de regionala teamen gör Novicell Umbraco Premium det enkelt och smidigt att göra det, på dagar, inte månader. CMS fungerar som ett aktivt verktyg som det globala marknadsföringsteamet kan erbjuda de olika regionala teamen.


Kontakta oss för mer information om Novicell Premium.

Före-och-efter -slider

En av nyckelfunktionerna på en skönhetsrelaterad webbplats är före- och efterbilder, eftersom det är enkelt för slutanvändaren att relatera till och hjälper till att bygga förtroende. Novicell utvecklade en dragfunktion, så att siteanvändaren kan dra bilderna fram och tillbaka.

Hitta klinik

När konsumenten har bestämt sig för en behandling kommer kliniksökaren in i bilden. Det är en inbyggd lösning som hjälper konsumenten att hitta närmaste klinik med vägbeskrivning och kontaktinformation. Alla klick och interaktioner spåras på webbplatserna och rapporteras till Sinclair Pharma. På så sätt kan Novicell och Sinclair Pharma optimera och omvandla dessa insikter till affärsbeslut. 

Resultat

 

73%

ökat antal användare på fyra månader

76%

ökning av nya användare på fyra månader

70%

ökning av nya sessioner

31%

ökning av uppnådda mål

Med den nya webbplatsen kan vi visa upp hur våra estetiska behandlingar för ansiktet fungerar och lyfta fram våra partnerläkare. Vi har också ett effektivt CMS som stödjer alla våra regionala teams behov och en mycket mer användarvänlig upplevelse för slutanvändaren. Men, viktigast av allt, vår digitala affärsmodell har förvandlats till en verklig affärsdrivkraft.

Dave Baldwin, Head of Digital, Sinclair Pharma

Fortsatt samarbete

Sedan den första webbplatslanseringen har Novicell och Sinclair Pharma arbetat nära tillsammans för att öka trafiken, skapa nya funktioner och uppdatera funktionalitet. Under 2020 har vi lanserat flera nya webbplatser och vi förbättrar och optimerar kontinuerligt på alla webbplatser.

Kontakta oss för mer information om hur du kan optimisera din digitala verksamhet