DIGITAL PLATTFORM, DESIGN OCH MARKNADSFÖRING

Small Danish Hotels

Danmarks största hotellkedja blir mer än bara en bokningssajt.
Med en ny digital plattform är ambitionen att vara landets bästa värdar – även online.

Small Danish Hotels är en frivillig rikstäckande kedja av utvalda hotell, värdshus, slott och herrgårdar. Kedjan är tidigare känd som Danske Kroer og Hoteller och erbjuder totalt 4 500 rum till danska och utländska turister.

I början av 2017 gick Small Danish Hotels live med en ny digital plattform med fokus på användarupplevelsen och ett nytt lojalitetskoncept.

Nytt lojalitetskoncept belönar direktbokning

Med den nya plattformen tar Small Danish Hotels upp kampen med de internationella bokningssajterna och kommer att motivera gäster online att boka direkt med hotellen. På så sätt kan de och gästerna dela på besparingarna, vilket gynnar båda parter.

Metoden är en vidareutveckling av hotellkedjans befintliga lojalitetskoncept, Benefits, med ett nytt poängsystem som premierar alla direktbokningar på det gemensamma Small Danish Hotels digitala plattform. De intjänade poängen kan användas av gästerna i poängbutiken eller för att betala för nya vistelser, presenter eller restaurangräkningar.

De bästa byggstenarna

Dessa olika tekniker bidrar alla till en bättre användarupplevelse.

Snabb data via Redis

Produkterna visas redan i själva bokningsformuläret, dvs. användaren behöver inte gå till en undersida för att välja typ av vistelse och rum.

Angular förbättrar prestandan

Framework som förbättrar laddningstiden och binder ihop frontendkomponenter via JavaScript.

Användarvänlig Umbraco 7

CMS med öppen källkod har valts på grund av överlag god prestanda, integrationsmöjligheter och den användarvänliga och flexibla backend.

Det goda bemötandet

Kärnvärdena i Danmarks största hotellkedja är centrerad på god gästfrihet. Men hur levs visionen ut på nätet? Gästerna ska känna sig välkomna och i trygga händer – inte bara under själva vistelsen, utan redan på den digitala plattformen. Det kräver fokus på användarupplevelsen av webbplatsen.

Designen är modern och mysig och innehåller massor av färger och foton, vilket ger Small Danish Hotels möjlighet att variera sig efter säsong. Den stämningsfulla inspirationsdelen möter även användaren med olika ämnen som strandhotell, vintersemester, slottsvistelser m.m.

Låt dig inspireras

Världen är digital, och därför är det också meningsfullt att lyfta vår digitala närvaro till fokuspunkten för alla våra andra marknadsföringsaktiviteter – inklusive de offline.

Plattformen möter upp behoven från de danska hotellen där många av dem idag betalar stora summor för att finnas på internationella bokningsportaler, medan de i verkligheten hellre lägger pengarna på att ge gästerna bra upplevelser.

Jørgen Christensen, chef för Small Danish Hotels

Tivoli ligger 7,8 km från hotellet

Plattformen är integrerad med bokningssystemet i förhållande till de enskilda hotellens utbud av boende, rumstyper och tilläggsköp.

Dessutom presenteras de närmaste attraktionerna för användaren, som liksom de enskilda hotellen har unika sidor med massor av data integrerad från externs partners. Bland annat. avståndet till det valda hotellet.

prova själv att boka hotell

360 graders digitalt samarbete

Efter flera år som leverantör av onlinemarknadsföring för Small Danish Hotels hade Novicell en gedigen affärsinsikt och en bra grund att bygga den nya plattformen på.

Samarbetet har nu utökats till att även handla om webbutveckling, arkitektur och integration samt konceptutveckling och design. Faktiskt också offlinemarknadsföring, som nu oftast bygger på digital design – inte tvärtom, som fallet var tidigare.

Vill du veta mer om lösinngen eller samarbetet?

Du är välkommen att kontakta mig om du vill veta mer om design & koncept, marknadsföring eller plattformen för Small Danish Hotels.