Attrahera och konvertera leads till kunder

Inbound Marketing-byrå baserad i Stockholm

Inbound Marketing

Om du tar din digitala marknadsföring på allvar kan du inte ignorera Inbound Marketing. Inbound Marketing är mer än bara ytterligare ett verktyg eller ett nytt trendigt modeord som är här i dag och borta i morgon. Det är den mest effektiva marknadsföringsstrategin för att attrahera, konvertera och behålla kunder.

Användare byter regelbundet tv-kanal för att slippa reklam och blockerar även dina webbannonser. För att inte halka efter måste därför marknadsförare ändra sin strategi. I stället för att tvinga på kunder irrelevanta, massproducerade budskap måste marknadsförare fokusera på att attrahera leads via relevant och tidsenligt innehåll.

Som en Inbound Marketing-byrå hjälper vi våra kunder att utveckla rätt marknadsföringsstrategi, fokusera på aktivieter som genererar leads och konvertering genom hela kundresan.

Vad är Inbound Marketing?

Enkelt sagt är Inbound Marketing en uppsättning tekniker inom en marknadsföringsstrategi där företaget använder kvalitativt innehåll och värdefull information för att locka potentiella kunder till företaget. Några exempel på Inbound Marketing är SEO, e-postmarknadsföring, marknadsföring i sociala medier och innehållsmarknadsföring.

Läs artikelserie om Sales och Marketing Automation

L
Vi förbereder en serie med artiklar om Sales och Marketing Automation för att lära dig om Inbound Marketing, Sales Automation och de bästa tillgängliga verktygen. Den första Automation-artikeln är färdig – registrera dig och få tillgång till den nu.

Ja, tack. Skicka mig den första artikeln

 

 

We are preparing a series of articles on sales and automation marketing to teach you about inbound marketing, sales automation and the best tools available. The first article on automation is ready - sign up and receive it right away.


Yes please, send me the first article now

Hur fungerar Inbound Marketing?

Inbound Marketing är en mycket effektiv metod som drar fördel av personaliserat innehåll och fokuserar på att locka fler till ditt varumärke och sedan bygga meningsfulla, långvariga relationer med konsumenter, spekulanter och kunder.

Det finns fyra pelare i Inbound Marketing-metoden: attrahera, konvertera, avsluta och skapa kundnöjdhet. Genom att följa dessa steg kan du dirigera och konvertera användare till lojala kunder till ditt varumärke.

Would you like a free review of your Inbound efforts?

Tell me more!

Marketing Automation

Genom att automatisera dina marknadsföringsprocesser strömlinjeformar du ditt marknadsföringsarbete för att samla in och bearbeta leads – från ögonblicket då användaren går in på din webbplats tills vederbörande gör en beställning. Automatiserade flöden och dynamiskt innehåll är vägen till att arbeta systematiskt med marknadsföringsdata och -processer.

Novicell är en certifierad HubSpot-partner

Med marknadsföringssystemet HubSpot kan företag arbeta meningsfullt med att generera och kvalificera leads. Få hjälp med att bedöma om HubSpot passar ditt företag eller hur du kan dra fördel av HubSpots många möjligheter på bästa sätt.

Novicell är en Agillic-partner

Med Agillic får du en avancerad SaaS-marknadsföringsplattform som låter dig använda data för att skapa en personaliserad omnikanalupplevelse för dina leads och kunder. Med Agillic får du en plattform som låter dig samla in, berika och aktivera data tvärs över dina digitala beröringspunkter.

Novicell är en Agillic-partner och hjälper dig gärna att ta reda på om Agillic passar ditt företag samt att komma igång eller fortsätta med plattformen.

Är du osäker på vilket Marketing Automation-system som passar dig bäst?

Världen av automatiseringsplattformar kan kännas lite som en djungel och det finns ingen ”en storlek passar alla”
Vi hjälper dig att hitta rätt system baserat på din verksamhet och dina behov.

Kundcase

Lighthouse

På bara tre månader lyckades projektet bakom Danmarks högsta byggnad, Lighthouse, att utöka antalet utskick på nyhetsbrevet med 40 % och omvandla 43 % av sina prenumeranter till försäljningskvalificerade leads med hjälp av Inbound Marketing.

Läs kundcase

Waoo

Waoo, en ledande internetleverantör skapade en friktionslös kundupplevelse genom personligt anpassade epostmeddelanden, med erbjudanden om extra förmåner i form av försäljning, extra försäljning och korsförsäljning , baserat på kundens data och onlinebeteende.

Läs kundcase

Frie Funktionærer

Spårning av data för att få insikt i trafik, målgrupp och effekten av arbetet med webbannonser gjorde det möjligt för fackföreningen Frie Funktionære att arbeta mer ändamålsenligt med sina kampanjer.

Läs kundcase

Omfattande erfarenhet av Inbound Marketing

Vårt Inbound Marketing-team har många års erfarenhet av att attrahera relevant trafik och konvertera den till kunder. Det uppnår de med hjälp av följande:

Innehållsmarknadsföring

Många kämpar för att tillvarata innehållsmarknadsföringens fulla potential. Så är det ofta när det inte finns en tydlig strategi. Därför börjar vi alltid med att identifiera KPI:er, utvärdera innehåll och kanaler samt kartlägga målen med ditt marknadsföringsarbete.

Kanal- och medierekommendationer

Vad behöver du för att lyckas i dina digitala kanaler? En kanalanalys utvärderar vare kanals och mediums potential och rekommenderar vilka områden du bör fokusera på för bästa resultat.

 

Kontakta oss för mer information om en kanalanalys

Målgrupp och användarprofiler

Det är uppenbart att du måste känna dina kunder för att anpassa dina budskap till rätt personer vid rätt tid. Därför är ett avgörande steg inom Inbound Marketing att tydliggöra vilken målgruppen är och att omvandla den till användarprofiler.

 

Kontakta oss för mer information

Inbound Marketing

  • Innehållsmarknadsföringsstrategi
  • Innehållsmarknadsföring i praktiken
  • E-postmarknadsföring

Inbound Marketing är en del av varje steg i köpresan

Attrahera
Attrahera relevanta besökare till din webbplats genom att publicera blogginlägg eller videoinnehåll tvärs över sociala nätverk med hjälp av anpassade verktyg. Skapa annonser för att öka medvetenheten om ditt varumärke och använd SEO för att attrahera relevanta besökare.

Konvertera
När du har attraherat rätt besökare till webbplatsen är målet sedan att konvertera dem till leads genom att använda rätt call to action (CTA), startsidor och låst förstklassigt innehåll.

Avsluta
Använd insamlade data om dina leads för att anpassa din kommunikation med information om deras specifika behov samt skicka personaliserade e-postmeddelanden och arbetsflöden som är beteende- och triggerbaserade

Ta hand om dina kunder med automatiserad marknadsföring och personaliserad kommunikation samt säkerställ att du håller kontakten med dina kunder och att de förblir lojala till ditt varumärke.

 

Want to know more about Inbound Marketing?

Fill in your details, and we'll be in touch!


Or contact me today

Vill du veta mer om Inbound Marketing?

Hör av dig till mig!