SEO-byrå i Stockholm

Vi levererar en resultatfokuserad tjänst för sökmotoroptimering som hjälper dig att utöka din verksamhet

En SEO-byrå i Stockholm som hjälper multinationella företag såväl som små, lokala företag

Vår SEO-byrå i Stockholm får allt fler kunder, vilket är fantastiskt. Byrån ligger i Stockholm, vilket gör det enkelt för oss att besöka SEO-kunder över hela staden. Vi hjälper både multinationella företag och små, lokala företag. Ingen kund är för stor eller för liten för oss att arbeta med.

Vi har tjugo års erfarenhet av SEO så experterna på vår SEO-byrå har massor av kunskap, samtidigt som de kontinuerligt deltar i seminarier och kurser samt läser mängder av artiklar om SEO så att vi kan behålla vår konkurrenskraft på marknaden.

SEO-experterna är datadrivna och resultatinriktade och kan hjälpa dig att nå dina mål genom att öka trafiken till din webbplats och dess synlighet.

Ärlig och resultatinriktad SEO-byrå i Stockholm, London, Danmark, Nederländerna, Norge och Spanien

Novicell är ett multinationellt företag inom digital marknadsföring och webbutveckling med kontor i Stockholm, London, Danmark (Köpenhamn, Aarhus och Ebeltoft), Oslo, Amsterdam och Barcelona.

Vi är specialister på digital strategi, digital marknadsföring, webbutveckling, Data Value, digital design, service och hosting samt e-handelsplattformar för företag. SEO är ett av våra huvudområden och vi har några av de mest kompetenta SEO-experterna.

Varför är SEO avgörande för att lyckas på nätet?


Ofta när användare hittar din webbplats har de sannolikt använt en sökmotor såsom Google.

SEO är väldigt dynamiskt och förändras hela tiden, vilket våra SEO-experter är medvetna och håller sig uppdaterade om.

 

Vad är SEO?

SEO (sökmotoroptimering) tillämpas för att öka mängden och kvaliteten på trafiken till din webbplats med hjälp av organiska sökmotorresultat. Nedan följer några av områdena för grundläggande SEO:

Sökord och konkurrensanalys

Content & On-page SEO

Teknisk SEO

Länkbyggande och off-page

Mätning och rapportering av SEO

Sökord och konkurrensanalys

Genom noggrann sökordsforskning och konkurrensanalys hjälper våra dedikerade SEO-konsulter dig att definiera vilka sökord som ska utarbetas för att generera trafik och vilka webbplatsförbättringar som krävs för att förbättra konverteringen.

Dessa förändringar baseras på data och hur många års SEO-erfarenhet som var och en av våra dedikerade SEO-konsulter har. Med hjälp av dessa data föreslår konsulterna ändringar som kommer att hjälpa dig att hitta de mest relevanta sökorden för att driva tillväxt.

 

Innehåll och on-page SEO

När man pratar om innehåll och on-page SEO är det viktigt att alltid basera eventuella ändringar på webbplatsen baserat på en bra sökordsanalys.

On-page SEO tillämpas för att optimera individuella webbsidor för att hjälpa dem att rankas högre i sökresultatet och generera mer relevant trafik från sökmotorer.

On-page hänvisar till både innehållet och HTML-elementen på sidan som kan optimeras.

  • Webbadresser
  • Titeltaggar
  • Metabeskrivningar
  • Rubriker (H1–H6)
  • Interna länkar
  • Externa länkar
  • Bilder och andra filer

SEO-konsulter ser även på innehållets kvalitet och rekommenderar nödvändiga ändringar för att säkerställa att innehållet på sidan är i linje med användarens behov.

Teknisk SEO

Teknisk SEO hänvisar till förbättringen av de tekniska delarna av en given webbplats så den rankas högre i sökmotorer.

Det är många områden som hamnar under teknisk SEO, men dessa har normalt att göra med varje del av webbplatsen som hjälper sökmotorerna att genomsöka och indexera sidorna på webbplatsen.

Teknisk SEO används även för att ge sökmotorerna sammanhang till innehållet på sidorna.

Här följer några exempel på områden som din dedikerade SEO-konsult kan se på, men den faktiska listan är mycket längre.

 

  • Https-statuskod
  • Omdirigering
  • Indexering av sidor
  • Canonical
  • NoIndex
  • Robots.txt
  • Sitemap.xml
  • Dubblettinnehåll
  • Felkoderna 300, 400 och 500
  • Mobilvänlighet
  • Sidhastighet och laddningstider
  • Hreflang
  • Schema
  • Kodning
  • Internationell SEO

Länkbyggande och off-page SEO

Off-page SEO är varje ansträngning som görs utanför en webbplats för att förbättra en sidas ranking i sökmotorer.

Länkbyggande är den största delen av off-page SEO, men det handlar inte bara om att bygga länkar. Följande är något av det man ser på:

  • Bloggar
  • Google My Business/Bing Places
  • Kartor
  • Profiler
  • Recensionssiter
  • Sociala signaler

SEO-rapportering

Våra kunder drar fördel av ingående månads- och kvartalsrapportering som omfattas av följande områden, beroende på behov:

  • Ranking och synlighet
  • Organisk trafik
  • Användar- och beteendestatistik
  • Konverteringsstatistik
  • Konkurrenternas resultat
  • Länkar och annan icke webbplatsrelaterad statistik
  • Utfört och planerat arbete

Vi erbjuder även anpassad rapportering för de kunder som behöver det

På vår SEO-byrå är det viktigt att presentera fakta samt att visa både våra framsteg och var det finns utrymme för förbättring.

Letar du efter en SEO-byrå som kan hjälpa dig med dina SEO-behov?

Vi är en Stockholm-baserad SEO-byrå, men arbetar med företag över hela Europa som vill förbättra sina SEO-resultat.

Om ditt företag letar efter en etisk SEO-byrå är du varmt välkommen att boka in ett samtal med en av våra dedikerade SEO-konsulter, som gärna hjälper dig med dina SEO-behov.

Prata med oss om hur du kan förbättra din SEO

Kontakta mig för att få mer information om sökmotoroptimering