ZENDESK

Strategisk kundservice

Nyckeln till omnikanalframgång

Kundservice blir allt viktigare för din organisation och dina digitala lösningar. Dina fysiska och digitala beröringspunkter formar kundupplevelsen, men kundserviceavdelningen har inte alltid tillgång till uppgifter från kommunikationer mellan kunden och andra avdelningar. Med ett integrerat kundserviceprogram kan vi mäta och optimera både kundnöjdhet och dina affärsprocesser.

 

Novicell rekommenderar Zendesk

Zendesk är marknadsledande inom kundserviceprogram och har byggt upp en produktlinje som täcker hela kundservicepaletten: Kundsupport via webb, e-post, telefon, sms och sociala medier – allt på ett ställe.

Det finns en stor tillväxtpotential i att optimera kundservice. Novicell har ingått ett samarbete med Helphouse.io, den enda skandinaviska leverantören av Zendesk Premier Solution och en av de viktigaste resurserna för Zendesk i Skandinavien. Novicell är strategisk sparringpartner medan Helphouse.io ansvarar för implementering och teknisk sparring.

Med partnerskap kan Novicell erbjuda affärsutveckling tvärs över hela din organisation. Från strategi och marknadsföring till e-handel och kundservice.

120000

företag använder Zendesk.

300000000

kunder servas av företag som använder Zendesk.

86%

av all kundinteraktion genom Zendesk anses positiv av kunden.

Bra service är bra marknadsföring

– och usel service skrämmer bort många kunder.

40%

40 %
av all försäljning sker utanför vanlig kontorstid. Skapa självservicelösningar som kan lösa kundens supportärende utanför kontorstid.

80%

80 %
av alla kundserviceärenden är repetitioner av tidigare ärenden. Upprepade supportfrågor kan besvaras av en chattrobot eller ett vanliga frågor-avsnitt för att avlasta dina medarbetare och spara tid för dina kunder.

30%

av alla beställningar triggar ett kundserviceteam. Följ upp kundnöjdhet och förebygg upprepade supportärenden för att säkerställa goda kundrelationer.

Ett system för alla kundinteraktioner

Skapa bättre kundupplevelser och ökad lojalitet

Ha en personlig och hög servicenivå genom att samla in kundinteraktioner, inköp och andra ärenden. Det gör det enklare för kundservicemedarbetaren att se kundens övergripande historik och hjälpa kunden snabbt och effektivt.

Automatiserad kundservice

Servar alla kanaler dygnet runt

Dina kunder – i synnerhet de unga digitala natives – förväntar sig att kunna få tag på din kundservice när som helst, oavsett kanal. Varför inte uppfylla deras behov utanför kontorstid med chattrobotar, Vanliga frågor-sidor, självservice och hänvisning till relevant innehåll på din webbplats eller i dina appar?

Självservicesamarbete

Minimera supporttiden

Definiera vilka uppgifter dina medarbetare behöver lösa och vilka funktioner som ska lösas av kunderna själva. Prioritera de svåra uppgifterna på telefon och överför enkla samtal till automatiserade kanaler. Enklare fall kan bland annat vara kunder som behöver återställa ett lösenord eller få en faktura skickad på nytt. Dessa fall kan lösas med hjälp av självservicefunktioner. Flytta kunder med hjälp av beteendedesign och gör det enkelt för kunden att lösa sitt problem.

Specialiserad service via telefon

Prioritera din service och uppförsäljning

Särskilj de värdefulla kunderna och de komplicerade samtalen och skicka kunden till rätt kö med olika nivåer av tekniska och affärsrelaterade frågor. Tekniska frågor kan skickas direkt till tekniker och produktchefer, medan service-till-försäljning-samtal kan gå vidare till en säljare som kan slutföra en affär.

Zendesk är marknadsledande

inom kundserviceprogram

All kundinformation på en plats

Zendesk är en programvarulösning som samlar kundinformation från dina beröringspunkter till ett enda system. E-post, chatt, telefonsamtal och interaktion mellan dig och kunden lagras i kundens profil och används i din kundservicefunktion.

Med programvaran skapar du en omnikanallösning som gynnar all kommunikation med en specifik kund och du svarar vederbörande i önskad kanal.

Artificiell intelligens tar över grundläggande dialog

Maskininlärning och chattrobotar är en del av Zendesks programvara som besvarar kundernas frågor och hanterar ärenden utan mänsklig inblandning.

Zendesks chattrobotar kan hantera ett brett urval av kundserviceuppgifter med hjälp av maskininlärning, som drar fördel av tidigare frågor och svar från chattar eller Vanliga frågor, och databaserna vi integrerar med. Säg till exempel att kunden frågar efter priset på en produkt. Eller kanske sin senaste faktura. Detta är uppgifter som kan hämtas från dina affärssystem och levereras till kunden av en chattrobot.

Du får den största nyttan genom att komplettera chattrobotens svar med en medarbetare som manuellt svarar på frågorna som chattroboten inte kan besvara. Det kan göras så smidigt att kunden inte märker skillnaden.

 

 

 

Situationsöverblick

Kunden och kundservicemedarbetaren kan växla bilder och videor i Zendesk. Det ger kundservice bättre verktyg att avslöja kundens problem och lösa det så att du slipper kostsamma leveranser eller att skicka ut personal till kunden.

Zendesk är ett bra beslutsunderlag

Tydlig strategi och bra ROI

Med en strategi och en Zendesk-struktur som tydligt bygger på den har vi sett att investeringen lönar sig inom de första 6–12 månaderna. Strategin behöver bara några få tydligt definierade mål, som mätbart förbättrar de mest värdefulla kundrecensionerna. Det är ett bra beslutsunderlag.

Snabb implementering och skalbarhet

Med molnlösningar och prioritering av din kundservicestruktur kan du implementera Zendesk, en skalbar och modulär programvara som kan börja smått och utökas med fler funktioner om dina behov ändras.

Helphouse är vår partner

 

Helphouse.io är den enda leverantören av Zendesk Premier Solution i hela Skandinavien.

Helphouse.io arbetar med:

Novicell och Helphouse som partner

Vi har löst många olika behov i vårt arbete med Zendesk-implementeringar och e-handel. Detta gör oss till den viktigaste strategipartnern inom kundservicelösningar i Norden.